När björkarna blev till ved

Ja nu har våra stora björkar på gården blivit ved, det var jag som har stoppat det tills nu. Men det blev jättebra och de var ruttna i mitten. Man vill ju inte ha dem över huset. Björn på Stubberud och Ivan på Karterud var här och fällde dem. Var tvungen att ta hjälp med en vajer på Ivans traktor så de hamnade på rätt ställe. Det gick gallant med sådana killar. När de även var övervakade av far på Nygård kunde inget gå fel.

     


Sen hade min älskade make mycket att göra. Det var ved och ris överallt. Men snabb som han är så gick det på ett kick. Han tog sin fyrhjuling och körde ved i långa banor.

  


Lite före och efter bilder


    


  


Idag har jag varit en sväng till mor och far på Nygård och Mimmi förstås. Det sägs ju att man har det bästa på bordet och det har de på Nygård. Mimmi ligger och gottar sig och far löser korsord. Konsentration på topp.



Mor är data bruden i huset inne på nätet och kollar varje dag. Här betalar hon räkningar även hon konsentrerad. Min mamma är jätte duktig.



Tjing tjong för denna gång





Kommentarer
Postat av: mamma

Oj så trevligt och innehållsrikt Du skriver.Korten var ju också väldigt bra förutom det sista det var ju HEMSKT.

2009-10-14 @ 10:44:11
Postat av: BRUNZELL

O GUD VILKA FINA KORT NU BLIR DET EN SJUDUNDRANDES MAJBRASA FORSTAR VI. DETTA BLEV JATTEFINT. VA KUL ATT SE MINA FORALDRAR I FULL GANG SOM VANLIGT. O KATTA PA BORDET.

2009-10-15 @ 17:13:11
Postat av: Kristina

Vilken skillnad med björkarna..eller utan:P Hoppas allt är bra!Kramar!

2009-10-17 @ 19:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0